<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d3553079146127982115\x26blogName\x3dp+e+r+a+w+a+n\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://bantalboo.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://bantalboo.blogspot.com/\x26vt\x3d-8896334498889469492', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
Thursday, May 20, 2010
K e k u a t a n P e n g e t a h u a n
Menurut himpunan nama-nama indah dalam Islam, Izz Danish bermaksud seorang yang mempunyai keukatan dalam pengetahuan ataupun seorang yang bijak. Apa lagi yang lebih membuatkan kehidupan seseorang bermakna melainkan apabila dia memiliki kekuatan dalam pengetahuan. Alhamdulillah.

Tiada yang lebih indah melainkan IZZ DANISH. Bagi aku, nama ni membawa sejuta kenangan dan yang aku tahu, kenangan tu memang tidak akan bisa aku lupakan.

Kalau aku redah balik masa first time kami kenal, lucu jugak...sebenarnya masa tu kami bertiga...ada la juga yg lain di samping perkenalan kami tu, cuma aku sdah lupa sapa antaranya...maklumlah, aku kan short term..haha...
Aku, genr, dan juga life aktif join chat room sabah:1. Masa tu la kami kenal. Tp yg lucu nya, aku cuma di kenali sebagai lelaki pada masa tu. Mana tidak nya, cara taipan dan perkataan aku betul-betul mcm lelaki. ID aku pn bunyi macam lelaki and semacam jak...Then, after berkomplot dgn life and genr, after macam-macam la d room tu kami buat, baru la aku menunjukkan identiti sebenar aku...Agak electric shock jgak drng tau aku ni pompuan...Tp, nothings going wrong juga after that. Kami berkawan seperti biasa and semakin hari kami semakin rapat. Yet, aku admit yang sometimes, aku slalu hilang tanpa berita.

Hari demi hari,
Kami semakin kenal siapa diri masing-masing. Walaupun ada orang kata, 'jangan percaya dengan kawan-kawan chatting, semua tu tipu belaka jak', tapi apa yang aku alami, membuatkan aku menolak streotyping tu...At least, not all of them were bad person. Kami bertiga selalu share problem, joys and everything. Apa yang lebih mengisi hidup ku ialah bila aku dapat tau yang genr ingin memeluk islam. Tidak tahu la aku mcm mana mo describe that feelings...It really affected my emotion...(:

True day finally came met us...
Genr datang ke Kuala Lumpur. Itu adalah pertemuan pertama kami bertiga setelah sekian lama mengenali diri masing-masing di dalam dunia siber ja...
Pertemuan kami bertiga membawa banyak sangat kenangan...Terutama dengan gelagat life. Kami sangat menikmati saat-saat terindah itu...Sekejap ja masa itu berlalu, dan genr balik semula ke Kota Kinabalu...

Di pendekkan cerita,
Baru-baru ini, kami bertiga bertemu semula di Kuala Lumpur,
And this is actually where the point of story i want to tell about...
At the beginning aku memang marah,
I apologize...I was to mad and thinking negatively...
But,
bila aku dpt tahu yang kedatangannya cuma ingin menemui ku,
that is when i seen the real intention of him and how i am very important to him...

Danish,
Hvala vam,
Gràcies,
Danke,
Xie xie,
cảm ơn bạn,
asante,
paldies,
THANK YOU.

You give me how sacrifice, patient and loyal make the good relationship lasting forever.
You give shown me how man should appreciate their woman,
You give me all the strengh that i should motivate in this life,
You let me felt how importance was me and your love towards me...

Hari tu kami berkaraoke...BEst...
And we settle up our problem...
Yet, i should admit that my feelings goes upside down when i seen his eyes...
I just want you to know that i am very sorry...You know everything...

Perkenalan kami smpai hari ini masih dalam keadaan baik,
dan aku berdoa semoga ia nya akan sentiasa begini sampai bila-bila....