<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d3553079146127982115\x26blogName\x3dp+e+r+a+w+a+n\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://bantalboo.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://bantalboo.blogspot.com/\x26vt\x3d-8896334498889469492', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
Thursday, July 1, 2010
My true love...

Okey...
Memandangkan aku ada byk masa terluang hari ni n masa ni...
Aku mau type satu entry yang agak jiwang sket...
Yala, hati sedang berbunga2an kan....
Kalau hati sedang berbunga2an ni sesuai la sgt type entry yang bersifat percintaan....
Ngeeeee....

Ceritanya bermula begini....

Actually aku sda 3 tahun di upm,
And now, aku sda abes blajar...
3 tahun aku di UPM, banyak jenis manusia aku pernah jmpa...
Yang kejam, yang obses, yang gila, yang terlalu baik (yg ni aku mmg x ble lupa siapa dia, aku ttp mengagumi dia)...eh!macam2 la bah....

Hah,
Yang menyedihkan tu...
24hb aku balik TAWAU, kira utk yang terlama la, sbb pas tu aku x balik upm sda...balik pn utk aku konvokesyen nnt....
Ok, berbalik pada 24hb...
24hb tu la aku rs aku betul2 jmpa the real man n the real love yang betul2 ngam di jiwaku...
Hari tu bahagia la aku rsa...
24.06.2010 dia confess yang dia cintakan aku...
Cara dia confess tu,
So sweet...
Haha,
 Sukar utk aku explain d sini...
Sbb aku rasa benda tu biarlah jadi rahsia aku dan dia jak...
Sbb saat tu sgt romantic...
Dan sgt indah...
X ble la aku lupakan...




Actually,
Kami  knl n bermsj2 tu sda lama...dr first sem g...
Tp msj tu msj yang biasa2 jak la....
Kadang2 aku pn x tereply msj dia n dia pn kadang2 lambat reply msj aku..
So, perkenalan tu agak tersekat2 la..
G pn,
Aku masa tu ada BF lain kan..
.. And,
Setau aku masa tu pn dia ada admire gurl laen...
(agak jealous ya di situ...miaahaha...)

Cuma,
Yang membuatkan hubungan yang biasa2 tu x putus sebab kami join SUKSIS sama2...
So,
Memang x ble lpa la dia...
Kadang2 abes aktbt slalu juga dia msj aku...
Cma ntah la....spnjg 3thn keadaan mcm tu ja...
Aku pn slalu tukar no....

Hubungan kami makin rapat masa aku menjalani tamat latihan di Universiti Malaya...
Ntahla kenapa,
Masa tu aku rasa aku mo msj dia slalu,
Tercri2 dia slalu...
Aku rasa bnda jdi cm tu sbb dia slalu bt hal...
Hahahaha...sorry ya Bie...
Dia slalu ja trun lambat kalo ada polin, raw call @ kalo mo pegi padang kawad..
So, aku pena la jugak termarah dia abes2san...
Tp x smpai ke hati la...
Aku ada jugak mnta maaf....

Kami slalu msj2...
Dia bgnkan aku pg,
Aku bgnkan dia...
Ok lah....hubungan makin intim la katakan..
BUNGa2 cintan cintun pn mulalah berkembang.....

Tp,
Benda yang aku paling x pernah lupa...
Masa kami ada full rehearsel d padang kawad....
Pagi tu,
Sebelum dia keluar baris,
Sbb dia kawalan kehormatan,
So dia awal la keluar baris...
Dia sempat membisikkan sesuatu pada aku...
“good luck tau”
Ceh,
Ayat mcm biasa jak kan...
Tp ntahla..
Ayt tu membakar smngt ku....
Aku rasa pagi tu energy aku bertambah2...
Happy rasanya....
Aku suka dia....c:
Ntah apa yg ada pada dia mmbuatkan aku lebih suka dan bertambah suka....
Dia cool orgnya...
Happy go lucky...
N selalu amek berat sal aku...
Abes kawad dia mst tny,
“ok x hr ni?”
“kawad x hari ni?”
“makan x tadi?”
Hehehehe....can’t forget those of words....dunno y....
Menusuk di kalbu bah...
Hahaha....

Then,
Ada g benda aku x bley lupa...
Masa kami rehearsel di dewan besar Um...
Malam tu kami kena pakai seragam..
Suksis Sports attire...mesti lgkap dgn sweater and track-suite..
Tp aku x bwk sweater....
So, ada la jugak Tuan tegur aku sbb x pakai sweater...
Tb2 ada plak sms dia masuk...

Dia : ada bwk top ...... tak? (lpa top apa yg dia type)
Aku:  xda...napa?
Dia: Kang abes aku amek sijil t, pakai aku pnye sweater....
Aku: dengan senyuman lebar aku type... ‘OK’...(pnyalah hati ku berbunga2 masa tu)

Then masa aku tgh berbaris nak naik tu,
Dia bg la sweater dia..
Lucu jugak sbb masa tu ramai yang mo pinjam sweater dia...
Tp aku sda dia bookingkan dlu...
Ngeeee...thanx bie....
Abes aku naik pentas tu..
Msj dia masuk lagi...

Dia: gna la dlu sweater tu...nnt baru pulangkan....
Aku: again, ‘OK’....

Walaupun aku reply ok jak utk sms tu,
Tuhan jak tau betapa suka nya aku...
Hehehe...

Sweater dia aku x pulangkan sampai aku balik Tawau...
Aku bg sweater aku ngan dia...
Agak byk jugak kenangan kami masa di Um...
Aku ada duduk sblh dia dalam bas...
Ada satu masa tu,
Aku ‘ter’pegang pipi dia...
Miahahahha....tindakan luar kwln...ceh, Tuhan jak tau btpa malu nya aku lepas tu...Zana kwn baik aku, pnyalah kutuk aku, ckp aku gedik...hahahhaa....

18.06.2010

Malam ni bufday cik sam...
Aku d bg tugas utk menghilangkan diri wlupn x hilang...hahahhaa...
Malam ni,
Aku sakit hati,
Ntah napa...
Sbb dia balik awl...
Org ckp dia sakit...lagila aku sakit hti..napa dia x bgtau aku dia sakit....hurmmmmm...

Aku: makan ubt klo sakit
Dia: xde la, mne sakit...ok je...

Another msg:

Aku: knpe?ak gram ar ngan ko ni..xphm pn ade. Nth la.
Dia: gram npe lak?aku ok la..npe mrh2 ni...relax ye, bwk byk2 sbr...

Huhu...x pasal2 aku marah n geram..sbb dia balik awl jak...miahahaha..alasan dia, dia g hntr penebuk tali pinggang...YALA TUUUUU....



19.06.2010

Makan malam suma ipta...
Masa majlis mo abes da,
Aku duduk semeja ngan dia...
Amek gmbr ngn dia..
Aku simpankan gmbr dia...
Dia temankan aku malam tu....so happy+++

MSG:
Aku: td nangis dalam bas..sedih...nk tnye sket, ko ada gf x?
Dia: pe kaitan sedih ngan xde gf lak..?
Aku: ko ni jwb je la..ni slh satu soklan aku taw...byk g ak nk tny tp x smpt kot...ada kaitan...jwb lu...
Dia: ok2...xde...

Ceh...ada jak taktik aku utk buat dia mengaku dia ada gf @ x...miahahahahhaha...wakana beb!tp ada jugak kaitan sbnrnya bie...;p

Masa d Um,
Aku slalu jugak la rasa jelez...
Kalo dia berbual ngan pmpuan len,
Tp perasaan tu aku masih ble kwl lagi sbb aku tau kedudukan aku,
Kami blm ada apa2 hub yg rasmi lagi....

Lepas dr Um,
Kami balek Upm....
Ha...
D Upm NI La kami mula bergerak secara solo...
Hahahha...
Balik dr Um tu,
Aku kluar ngan dia...
Ceh, xterasa penat tu...kuar jugak ngan dia...
Jalan kaki dr Ktp ke KMR...
Kami naik bas rapid pegi Mines...
Di Mines,
Benda pertama kami bt ialah ‘Makan’...
Makan d Fudkot mines jak...
Masa tu dia makan nasi ayam...
Minum...erm, jap baru send msj ngan dia tny dia minum apa...hahahha...x silap aku, mcm dia minum coke...tggu la dia reply msj dlu....hahahhaha...ok dah reply, B saya minum strawberry FNN...tekaan sy salah oke!
Aku lak masa tu makan nasi putih ngan ayam sizzling....(makanan Favourite aku)...mInum, Nescafe ice...
Tu la first time makan ngan dia...aku ada jugak bagi ayam sizzling aku kat dia...hehehe...
 Abes makan,
Kami pegi men game...
Hahaha...lucu la masa ni...awl2 tu kami men shoot games...then, Daytona,photo hunt, fighting, dia men benda yang pukul apa tah yg akan shown brp byk energy dia...energy dia sgt la low...miahahahha...bie, bnda tu yg tulis low eh...and yg last kami men ialah benda yang gol2 tu...aku pn xtau apa nama game tu..tp yg pasti...game yg last tu la yg paling best...
Kami ketawa cam tmpt tu bapak n mamak kami jak yg pnya....
Ahhahaha..aku tesenyum sndri kalau ingt....
 Lepas men game tu,
Kami p karaoke...
Melalak....
Masa ni aku teringat,
Aku tesalah minum air coke...
Aku minum air coke dia...
Dia pn bt xtau jak...
Ntah2 dia yg dlu terminum air aku kan?...
Hahahaha...
Byk la lagu masa tu kami nyanyi..
Dia siap x puas nyanyi...
Mo tmbh duit utk nyanyi...
Cakap pemalu, cehhhh.....
Menyanyi dpn aku x malu pon....hahahahhaa....kena sbijik...
Btw, aku sgtlah enjoy dat tym...
Then, suda puas melalak...dia blanja aku beli big apple...
Dia pn beli jugak big apple...
Dia beli 2 durian, satu g aku x ingt...
Aku beli chocoholic, alien, satu g pn aku x ingat...hahaha...
Pas tu, tmn dia g outside mines utk merokok jap..
Waktu keluar mines kami ada terjumpa budak suksis skuad junior kami...
Huhu...malu jugak aku kan...tp xpa, asalkan kami bahagia...TOingggg...x masuk2 lagi topic ni...haha...
Pas tu, kami balek...
Jalan kaki...
Otw balek,
Kami lepak kejap dekat apartment mines....again, I forgot apartment apa....really short term la aku ni!
Masa tu adalah aktbt yang org bt d ctu...agak terhibur jugak la tgo aktbt org tu...
Yang c dia ni,
Bz mengutuk aku....
Hahaha.....xpa2....
Masa tu dia makan big apple tu suma...habiskan dia pnya..abes makan tu dia risau mulut dia bau durian...hahahhaa....lucu la...padahal, aku x tebau apa2 pn...
Masa kami lepak d bawah apartment tu, dia ada byk crta sal family dia...termasuklah pasal c kecik RYAN...
Aku teringin jugak jmpa bdak tu, dgr ceta dia, mcm budak tu comel jak...
Masa tu dia crta la sal bantal busuk c ryan, kenakalan c ryan, c ryan tu slalu ajak dia round2 nek moto and etc2....
Pas tu dia ceta sal umi dia...adik dia...bapa dia...c:
Aku suka tgo dia bila brcrta...
Yg ptg,
Gelak tawa dia mst x lekang dr crta dia...
Ada jugaakkkk teselit gelak tawa nya....
Aku kadang2 gelak bukan sbb crta dia, tp sbb tgo gelagat dia....ketawa x psal2...x lucu pn ktwa...hahahaha.....

***Oh ya, satu bnda aku mmg x bley lupa,
Bila dia tgur ada lada kat Gg aku...miahahahaha....
Siot jak...
Balik baru mo tgur...
Ayat dia bnyi mcm bgni:
“kalau ya pn, lada kat gg tu buang la...aku dr td lagi tgo lada tu, tp aku confius tu lada @ gg ko bdrh...tp skng aku dah confirm yang tu mmg lada...dr karaoke lagi aku dh tgo”
Miahahahahhaha....
Gila malu aku masa tu...
Kejam Bie......
Ahahhahahahahhaha....dunno how to describe my feeling la dat tym...
Malu bercmpur baur....
Tetttttt.................end pasal ni oke!***

After that,
Kami pn balek la Upm...
Kami nek teksi...
Dalam perjalanan tu ada terserempak lasam....
Dalam hati aku, abes ni....
Mst ada gossip hangat dalam suksis...hahahah...confirm pny!

Sampai ktp,
Dia ajak lepak dlu,
Tp aku x nak,
Sbb aku risau smthng....
Aku balek bilik...
TERASA RINDU SGT KAT DIA.... )-:
Malam tu aku ada hal...so, aku mmg xda msj dia...aku rs dia pn fhm n tau situasi aku....

21. 06. 2010

MSG:
Me: ko kat ne...ak nak bg sweater n result ko
Dia: odw...kire 60 sec...
Aku: huhu jp
Aku: 70 da

Hari ni,
Aku tb2 di ambil oleh umi,
Sbnrnya hr ni aku n dia merancang mo g bhep sama2...
Tp umi plak tb2 pick up aku awl..
So rncngn tu dgn scr rasminya terbatal la...
Hari ni,
Aku bg sweater kat dia...
Sweater dia aku basuh n x kering lagi...
So, aku bg jak la sweater aku...kira xchange la...size pn sama, so aku pkir xda hal la kalo xchnge...c:
Aku amikkan transkrip dia dr tuan fit...C:

MSG:
Aku: 880829565213...transkrip awk ngan sy...^^
Dia: ok, ema....

Untuk hr tu,
Tu jak la...

22.06.2010

MSG:
Aku: bos ku
Dia: sori s/u ku...br topup la..jnji nk kejut smlm, x kjut pn....
Dia: cik s/u tlg btkan kopi 2 ye
Aku: ala, s/u pn br topup...sok s/u bgnkan yer....kopi xde..coke mendidih ade...haha...

Tu la antara msj aku n dia awl pagi...hehe...
Hr tu aku d rumah anty syg,
So ak hny bermsj2 jak ngn dia....



23.06.2010

Sweet day...my very importance day....my truly day...my day.... (-:
Dia ajak aku kluar hr tu...tgo wayang....
Kami pegi jusco cheras....

“wed jun 23, 2010. 01:15 PM
 LAGENDA BUDAK SETAN

Sit:
H6 AND H7....C:”

X banyak yg jadi hr ni...
Tapi entah napa aku rasa happy yg teramat sgt....
Hehehe....

OUR CONVERSATION:
Dia: ko rasa aku ok x hari ni?
Aku: ok je...knpa?
Dia: entah...ko tau...hr ni aku mandi 2x...masa ko sms aku tu, aku sbnrnya dah mandi, tp aku mandi lagi....then, aku iron n tukar baju byk kali hr ni....bila aku pakai bju tu aku rs x ngam, then tkr n iron g baju len.........entah nape...aku pn pelik”
Aku: hahaha...ko dah gile kot...

Perbualan yang ni agak sweet.....ntah napa ngan dia....nnt mo jugak aku tny dia bnda ni balek...agaknya knpa jadi mcm tu...hahaha...

Masa tu first tym dia sentuh tgn aku...
Sentuh sikit jak la...
Dia ceritakan ttg hakikat sbnr garisan di telapak tgn...
99 nama Tuhan...c:

Balik dr watching movies, kami makan dekat mines...ada pixa aku ngan dia masa dalam keta...
Kami kena cpt masa tu...sbb malam ada dinner...
Masa balik ktp,
Aku sempat lepak ngan dia di pondok hijau...hehe...
Kebetulan lak masa tu budak2 suksis baru balek dr reheasel di dwn k2..
So,
Suma Nampak la kami ngah lepak...
Hahahahha....
Then,
Aku pn x mo membuang masa,
Aku ikt zana n kwn2 aku nek bilik....

DINNER on 23.06.2010

Malam ni byk bnda jadi...
Hahaha...
Cik wati n kwn2 suksis aku suma sibuk hangat bergosip pasal aku n dia...
Aku mampu tersenyum jak..
Bgtu jugak dia...
Kami mangsa...wahahahaha....
Malam tu, kami amek gmbr...ada byk jugak gmbr candid kami...
Budak2 suksis jd paparazzi malam tu...
Malam tu agak emosional sikit la sbb last nite kami suma spend time together....sgtlah sedih!!!
Aku n dia pn menghabiskan masa bersama2 malam tu...
Ada dua kali aku sentap malam tu di kerjakan zana n lasam...
Soklan yg drng tny dia btl2 direct to the point...spechless aku...
Haha..
Tp suma jwpn dia sbnrnya memberikan tindak balas yg +ve...
Entah napa, perbualan aku ngan dia malam tu lain mcm...
Mcm ada yg x kena...ntah la...@ perasaan aku yg lain...huhu...
Balik ktp, kami jalan sm2...sok kami jnji mo g bhep sama2...n dia mo hntr aku g kepong sama2....c: YEAY!IM HAPPY AGAIN~~~

24.06.2010

Final day, sad day,last day, confession day, OUR LOVE DAY!!!
Pagi tu,
Aku settle up stuffs yang aku perlu bagi balek ngan pejabat SUKSIS..
Dia pn sama....
Abeh settlekan everything,
Kami gerak g BHEP...
Dia teman aku...c:
Abes g bhep, kami g makan d MCD...
And Now,
The confession starts....
Tp aku x bley nak story sni...
Bnda ni confidential...
Biarlah jadi rahsia n kngn kami..
Tp apa yg pasti,
Cara dia confess tu,
Aku sgt suka!
Bukan kebudak2kan,
Bukan main2,
Very gentleman,
Cool,
Directly,
Truly....

Tp satu jak yg aku sedih,
Kenapa last2 baru dpt tahu everything....
Sedih....
After 3 years baru dia confess...
Tp xpa...
Aku berpegang kepada konsep takdir....
Hr tu,
Scr rasminya kami bergelar kekasih...
Balik keta,
He hold my hand...
Dalam keta, aku puas2 tgo muka dia...
Everything la yg ada ngan dia, aku puas2 tgo...
Sbb aku tau pas tu aku mesti rindu dia....
ANd now,
1.07.2010..genap seminggu perkenalan kami,
Betul laaaa....aku rindu btl ma dia....mo nanges sak!!!!!
Sampai kepong,
Aku kuatkan hati aku,
Xmo nangis...........
N Alhamdulillah dalam keta aku x nangis,
Tpi!
Dalam lif...
Bercucuran, berlinangan air mata ku...smpai rumah aku mc nanges.............sedihhhhh.....)-:

1.07.2010

Aku mc menghtung hari utk jmpa dia...
Aku xtau tarikh confirm aku dtg sana melainkan utk konvo nnt...
Bulan 10!!!gilaaa la aku.....
Hr niada 2 @ 3 kali dia kol...
Hepi....x ble xdgr sora dia shri....hehehe...
Tp now xda kdt mo sms dia...sms yg last tny dia apa yg dia mnum masa 1st tym kami jmpa...hehehe....
Bie, I want u to know,
I really2 love u....i’m seriously crazy without u.....i am heavily fallin in love with u...and u?????

SEKIAN.....